Jdi na obsah Jdi na menu
 


Aktualizace 27.6. červeně, 31.7. zeleně a 1.8. modře níže.

Termín: úterý 5.8 – so 9.8. 2025

Návrh pobytu s cílem na Křivoklátsku udělal Laďa Švancara v této podobě:
1. den vlakem ze Skalice n.S. (odjezd 7:29, příp. 9:29) do Zadní Třebáně (příjezd 10:52, 12:52) s přestupem v Praze (na přestup dle j.řádu celých 9 minut, hm) dále na kole do kempu v Zbečně, což je 38 km a stoupání 360 m
2. den Zbečno – Rakovník a zpět, 61 km, 780 m
3. den Zbečno – Zvíkovec, 42 km, 750 m
4. den Zvíkovec – Roztoky a zpět, 54 km, 830 m
5. den Zvíkovec – Hořovice, 28 km, 510 m, odtud vlakem (odjezd 10:51 nebo 12:51) s přestupem v Praze (čas na přestup opět 9 min) do Skalice (příjezd 14:26, 16:29)
celkem 223 km, stoupání slušných 3230 m (loni byla délka 272 km a stoupání, když nepočítám svoji sólo etapu,  "jen" 2195 m)

mapa tras


odkaz ke sdílení https://mapy.com/s/padofeduma

Ubytování v kempech:
kempzbecno.cz
vybírám z jejich webu: Náš kemp disponuje travnatou plochou vhodnou pro karavany, obytná auta a stany. Kemp je vybaven sprchami na žetony, dostatečným počtem toalet, o které se nonstop staráme, protože je to hygienický základ kempu. Recepce je vždy otevřena do 20.00 hodin. Případné pozdější ubytování je možné v restauraci. V kempu se striktně dodržuje noční klid od 22.00 do 06.00 hodin. Případné rezervace provádíme pouze pro větší skupiny nad 20 osob za rezervační poplatek. V kempu se o víkendech o bezpečnost a pořádek stará bezpečnostní agentura Tarat Security, neboť se kemp nachází v blízkosti obytné zóny obce. FAQs: Má kemp k dispozici chatky k pronájmu? Nemá. Kemp je pro stany, karavany a obytná vozidla. Dá se v kempu najíst, občerstvit? Určitě ano, a to v kempovní restauraci.

www.uvarskych.cz
opět jen vybírám: Část louky slouží také jako pláž. Ve večerních hodinách není prostor téměř osvětlen, takže lze vychutnávat přírodu a šumění jezu plnými doušky. Pozemek je samozřejmě zatravněn a udržován. Dolní část kempu je převážně obklopena a zastíněna stromy. VYŽITÍ V KEMPU: Koupání v řece Berounce, Dětský bazének s chemickou úpravou a filtrováním vody, Pískoviště, houpačky a kolotoče pro děti, Zapůjčení šlapadel nebo lodičky, Rybaření (možnost zakoupení rybářských, povolenek), V restauraci k dispozici zábavné automaty (auta, šipky, fotbal..), biliard, Možnost zajištění projížděk na koních

MŮJ POHLED:
Určitě to není špatný koncept, už jen za mě starý dobrý model - spaní na dvou místech s jedním dnem mezi přejezdy, je fajn, ale přesto bych navrhnul nějaká vylepšení, či alternativy ke zvážení - 1) nepřestupovat v Praze na další vlak, ale jet zrovna odtud; 2) 1. kemp by se mi více líbil s nějakým sportovním vyžitím (kurt na beach), třeba v Berouně: www.campberoun.cz - VOLNOČASOVÉ AKTIVITY V AUTOCAMPU: Nafukovací skákací aréna pro děti, Plážové hřiště, Paddleboardy, Šlapadla, Stolní tenis;-); 3) závěrečné 1 - 2 dny bych zvolil už jinde než na Křivoklátsku, přestože by se tím narušila tematičnost akce, a to třeba ve směru na Slapy (přejezd z Berouna 49 km, s. 684 m) nebo na Mělník (přejezd z Berouna 80 km, s. 558 m). 4) obdobně odjezd s nástupem do vlaku až v Praze, dostupný jak ze Slap (41 km, s. 170 m) tak z Mělníka (viz. var. STKZBT níže). Později mě napadla ještě vlastní varianta celé BT, kde bysme teda minuli celé Křivoklátsko a Berounku a do Mělníka, který zůstal, bysme dorazili od Kokořínska;-).

variantní trasy:
1.den vlakem Skalice n.S. (odjezd 7:29 příp. 9:29) - přestup Kolín (26 min.) - Mladá Boleslav (příjezd 10:33, 12:33) dál na kole do Hamr na Jezeře, autokemp, 46 km, stoupání 340 m
2. den Hamr na J. – Hrádek nad Nisou – Hvozd (749 m.n.m) a zpět, 66 km, 983 m
3. den Hamr na J. – Mělník, 73 km, 584 m
4. den Mělník – Říp a zpět, 55 km, 345 m (variantně Mělník – Terezín a zpět, 97 km, ale jen 152 m)
5. den Mělník – Praha hl. nádr., 44 km, 241m (dle mapy.cz 2:49 h), dál vlakem (odjezd 12:01, 14:01) – Skalice n.S. (příjezd 14:29, 16:29)
celkem 284 km (bez cest do a ze Skalice), stoupání 2493 m

mapa tras

odkaz: https://mapy.com/s/mahabatuha

Toť ode mne skoro vše. Co vy na to?

Patrně na moje připomínky, ač tyto nebyly toho účelem, ale s tím už nic nenadělám, reagoval Laďa doplněním svého záměru – vybírám z jeho mailu pouze z mého pohledu relevantní:
"... Vycházel jsem z toho, že trasa má být někde západně od Prahy a pokud možno pouze dvě místa na přespání, aby se nemusely stavět stany každý den. A případně i s chatkami, pokud by chtěl někdo větší pohodlí. Kolem Berounky bohužel není podobných kempů moc... Trasy jsem navrhoval tak, aby se mohla případně využít i Berounka k vodáckým aktivitám. Takže kdo by nechtěl druhý a čtvrtý den na kola, dalo by se zapátrat, odkud a kam by se třeba dalo sjet kousek Berounky. … A co se týká přestupu v Praze, tak ty osobáky tam jezdí každou půlhodinu. Takže kdybychom nestihli přestoupit během devíti minut, za půl hodiny jede další vlak. To samé při návratu. … První etapa by se dala jet i z Prahy, ale je to dalších 35 km navíc, z toho 13 km přes Prahu. … A i tak si myslím, že dalších 70 km by nebylo úplně na pohodu. Zvlášť když na posledních pár kilometrech je tam přes 200 výškových metrů. ... Já jsem chtěl alespoň nějak rozproudit diskusi, když se nikdo k ničemu neměl. Já na tom svém návrhu určitě netrvám. ..."

Další průběh přinesl několik mailů, v nichž se do diskuse zapojili Zdeněk, Jakub, Martin znovu Laďa Š. a pochopitelně i já. Z nich vybírám to zásadní: 21.7. Laďa zrekapituloval svoje nasazení v této věci, když především obhajoval svůj princip jedné lokality (už teda opomenul proč ve dvou kempech?) a to např. cituji: "No a jako bonus je zde tolik věcí k vidění, že mi přijde tak trochu pitomost vidět pouze malý zlomek ze zdejší nabídky zajímavostí a památek jenom proto, abychom se nezdržovali v jedné oblasti. Navíc když drtivá většina cest je zde situována do krásné krajiny." dále přes neurčitost místa pobytu se nezříkal vlastní účasti a v závěru ve snaze o dosažení shody na konceptu a cíli cesty psal o chybějícím hlasování, jakožto demokratickém projevení přání většiny, který s výjimkou mého nesouhlasu nepřišel, tudíž vše poměrně příkře uzavřel takto "Tímto považuji svůj návrh většinou jednoho hlasu za zamítnutý a už se k němu, jak jsem zmínil na začátku, nechci vyjadřovat. Budu rád, když i vy ostatní jej budete tímto považovat za bezpředmětný."

Na to reagoval Kuba posunem do podoby jednoho kempu, cituji  "...Je to tak jak to je (původně jsem to měl organizovat já s Laďem K.), proto jsem psal už před x týdny, že je super, že se do toho někdo pustil, když u nás se neví, zda se budeme moci zúčastnit. Bohužel to ale dopadlo takto a to, že zatím nic nevíme. Mě se letos myšlenka strávit to v jednom kempu, velmi líbí. Mám zamluvené velké auto (kvůli spaní v autě na rovným a kolu - jeho geometrii, kdy mě bolí záda méně, na které nemůžu dát batožinu) a chtěl jsem Vám navrhnout, že pokud se nic nestane mohl bych naložit vaši bagáž a mohlo by se tedy jet úplně nalehko. Samozřejmě by pak pro mě bylo fajn, kdyby to bylo celé v tom jednom kempu, abych pak neměl problémy s přejížděním jak autem tak kolem. ... Trasy se taky možná budou přizpůsobovat počasí, takže pojďme si říct kam a už to konečně rozseknout."

Načež jsem se chopil příležitosti, a jelikož s podporou auta, jsem troufale navrhl nejzazší (západní) lokalitu - Cheb.

Vzápětí přišel Zdeněk jednak s teorií mlčení=souhlasu (hm?) a hlavně pak také s nabídkou, že by i on jel autem, jakožto efektivním způsobem  dopravy (též hm) - cituji: "Pro případ Chebu si beru auto a mám 4 nosiče, takže 3 volná místa. Cesta tam hromadnou dopravou na skoro 7 hodin mi připadá jako neefektivní. Mapy.cz mi ukazují rozdíl v trase přes 2 hodiny na cestě a to radši udělám nějaký výlet tam už první den. Odjezd bych viděl mezi 6-7h ranní. Cesta cca 4,5h většinou po dálnici."

Další den jsem z důvodu špatné vody ke koupání v mnou preferované nádrži Skalka u Chebu navrhl změnu místa pobytu na Mariánský Lázně. O 2 dny později jsem k tomuto doplnil, na Kubovu přímluvu, když jsem jej potkal po cestě z práce na kole, o trasy v okolí M.L. 

https://mapy.com/s/repucanedu

Přitom v daném místě právě trávil dovču Roman I., k čemuž po návratu napsal: "Mariánské Lázně je pěkná lokalita , ale trochu z ruky. V minulém týdnu jsem zde absolvoval pobyt včetně cyklo - vyjížděk. Město svým charakterem úplně nevítá cykloturisty jako takové , je z 90 % ruské, cca 5 % Němci a zbytek Češi a Slováci. Jen aby někdo nebyl překvapen?. No úplně nejvhodnější lokalita na kola to tedy také není , zejména S a V od ML je hlavně o dlouhých stoupáních , zejména po silnicích, cyklostezky v této části jsou řádně značené, hospody se nějaké najdou , např.: Lov. zámeček Kladská, Zámek Kynžvart, Klášter Teplá, Chodová Planá atd. Jižně od ML je to bez dlouhých strmých stoupání , ale cyklostezky mizerně značené (Planá, Chodov, Tři sekery..). Možná vhodnější lokalitou na kola jsou nedaleké Fr. Lázně a Cheb včetně nár. parku SOOS.) ... Určitě to stojí za výlet a za zkušenost."

 Ve čt 31.7. není stále nic rozhodnuto;-)

V pátek 1.8. se do mailové debaty zapojil konečně i Radim, jak píše: „nechtěl sem do toho zasahovat, protože je mě to jedno kam se pojede, ale asi budu muset . Já bych se vrátil k Laďové variantě Křivoklátsko s tím, že budeme v jednom max dvou kempech.“

Ale hlavně taky Luboš : „kluci já jedu, jen potřeba objednat lístky na vlak měli bychom se sejít co nejdříve a rozdat si úkoly...“ To už se začalo (konečně) vážně řešit, kdo jede atd.

Kuba opakoval „ja jedu, ale pojedu tim autem. Pokud bude zajem muzu v pondeli odpoledne nabrat ty veci na jednom miste ve Zbraslavci, at muzete jet nalehko. Jsem pro Krivokladsko s jednim kempem.“

Já na to, že „respektuju Kubovu potřebu auta a kvituji jeho nabídku vzítí věcí!;-), pročež jeden kemp, nejsem proti Křivoklátsku, ale když už je to takto, tak jsem určitě spíš pro M.L.“

Ozval se i Milan Ž. „taky bych rád jel. Křivoklátsko je podle mě OK.“

No, a Laďa Š. poněkud překvapil (nikoli logikou): „Já nejedu. Čekal jsem do středy (předevčírem), jestli se určí nějaká definitivní trasa. Když se tak nestalo, odsouhlasil jsem kolegovi v práci svoji spoluúčast na našich dalších zakázkách v příštím týdnu. Už mu to nebudu rušit.“

A 2.8. Laďa O. „na kola, z pracovních důvodů mohu vyrazit až ve čtvrtek. takže musím zřejmě autem.“

3.8. i Laďa K. „já v úterý nepojedu. Důvody jsem vysvětlil klukům, co byli odpo na tenise. Zítra zkusím delší trasu na kole a pokud by to šlo, nejspíš bych dorazil ve středu nebo ve čtvrtek autem.“

Večer přišlo konečné znění - Luboš se toho definitivně chopil (jako by to nemohlo přijít dřív), „tak jsme se posunuli do finále z Milanem jsme objednali pět jízdenek a kola. Nakonec jede Radim Luboš Milan Zdeněk Jirka vlak jede v 7.29 úterý odjezd z drnovic 6.50 . Slyšel jsem že by nám Kuba mohl vzít věci to by bylo fajn. Bylo by pěkný kdyby jsme se v kempu sešli co největším počtu Kuba Pavel Martin S Laďa o Laďa k Roman.“

A ještě 4.8. Kuba: „dnes bych se mohl stavit vyzvednout věci ve Zbraslavci kolem 15h, ale to bude nejspíš na většinu brzy, takže by je možná později hodil Radim ke mě. Mám v plánu vyrážet zítra ráno, takže doufám, že zítra z Prahy pojedete tou delší trasou (když pojedete na lehko) a potkáme se spolu na Karlštejně což je někde v polovině té delší trasy ;-).“

Takže všechno máme a víme... Tak hurá do toho:-).